12 Ekim 2010 Salı

A. ALİ URAL/YANGIN MERDİVENİ



"Rüzgar yüzüme vuruyordu.Vurulur mu yüze?"

"Bu da lazım; kazağımın eskidiğini fark ediyorum. Pantolonumun rengi birden atıyor, gömleğimin yakası daralıyor, ayakkabılarım su çekmeye başlıyor. Bu da lazım; bu tablo duvarımda ne güzel durur, bıçaklarım körelmişti, canım balık istiyor."

"Eczacının :"İyi görünmüyorsunuz"sözünü, "iyi görüyorsunuz" diye cevaplıyor."



Kocaelide gerçekleştirilen kitap fuarının ilkiydi. Şule yayınlarında gezinirken Ali Ural'ın kitaplarını almaya karar verdim. Posta Kutusundaki Mızıka ve Resimdeki Görünmeyen kitaplarından sonra Ali Ural'ın Cumartesi günleri Burç FM de 22.30 başlayan Yazarlığın Sırları Programında Yangın Merdiveni adlı kısa öykülerin bulunduğu kitaptan bir öykü okuyunca artık okunma sırasının Yangın Merdiveni kitabına geldiğini düşündüm.
Ali Ural kolay okunan bir yazar değil, zorluyor , yoruyor ne demek istedi acaba sorusunu çok sorduruyor. Ali Ural yazılarını ve kitaplarını okurken hep ilkokula yeni başlamış çocuk acemiliği yaşıyorum. Okumayı sökme konusunda ümitsiz anlarım çok oluyor ama pes etmeme konusunda kendime sözüm var. Sıkı Ali Ural takipçisi sayılırım . Pazar günleri Zaman Gazetesinin Pazar ekindeki yazısını okurum , Radyo programını dinlerim kitaplarını takip etmeye çalışırım . Peki nedir ondan kalanlar sana derseniz kesinlikle kabım küçük yeterince faydalanamıyorum derim.
Son söz olarak bu kitaptan alıntı ile bitirmek istiyorum. Tavsiye mi . Ne haddime....

"Onu bir kalıba sığdırmak zordu. Çok parası olmayan ama çok sorusu olan bir adamdı babam. Bir şeyi" herkesin yapıyor olması"annemi rahatlatırken ,babamı rahatsız ederdi. O, soru işaretlerini bir torba çivi gibi önümüze döker, annemle ben bu eğri çivileri çekiçle tek tek düzeltmeye çalışırdık Ama ne kadar çaba gösterirsek gösterelim sonunda yorgun düşerdik ve hala ortada cevabı verilmemiş sorular bulunurdu.
Onun  odasını kitaplar doldururdu. Bu kadar kitabı olan bir adamın , bu kadar çok sorusu olması,bana onun kafasındaki sorulara cevap değil , kafasındaki cevaplara soru aradığını düşündürürdü."

2 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Açıkcası bildiğim bir yazar ve böyle yazıları okuyunca diyorum kendime "daha kim bilir neler kaçırıyorum"... Bazen umutsuz olsamda okuyamayacaklarım konusunda tek tesellim "çabalıyorum" :) meraklandırdın beni sevgiler...

Hatice dedi ki...

Bu düşünceler kesinlikle karşılıklı. Bende bir çok yazarı bilmediğimi farkettikçe ve okuma fırsatını elde edemediğim kitapları düşündükçe üzülüyorum. Ama bu şekilde haberdar olmamız bile kesinlikle çok güzel. İlgilize teşekkürler...