25 Ekim 2011 Salı

MUSTAFA ULUSOY/DÜNYANIN ÜÇ YÜZÜ

Yitiyoruz. Bu dünyada.Hep birlikte. Gidiyoruz.
Varsın ,olsun.
Varsın, bir buz sarkıtının ucunda donarak asılı kalmış bir su damlası gibi,
dünyanın üçüncü yüzünde asılı kalmış olsun varlığımız.
Bir de dünyanın birinci ve ikinci yüzü var....

Açıkçası ne NIETZSCHE ve BABAANNEM ne de AYNALAR KORİDORUNDA AŞK kitaplarından aldığım keyfi aldım. Mustafa Ulusoy, insanın içindeki huzursuzluk ve huzursuzluğun nedeni üzerine gerçekten kafa yoruyor ve çok özel sonuçlara varıyor, bazı cümleleri gerçekten vurucu oluyor ama anlatma biçimi açıkçası beni tatmin etmiyor artık... Zaman gazetesinde yayımlanan yazılarını kitaplaştırmış.... ben bir çoğunu önceden okumanın rehavetini de yaşamış olabilirim.....
Bu kitabında Risalelerden çok yararlanmış.... Risalelerden alıntılarla ilerliyor kitap....Ayrıca birçok film ve kitabı hatırlatıyor Mustafa Ulusoy .....Son bölüm Perde'yi çok beğendim.... Film Şeridi programı tadındaydı.... Venedik Taciri, Sonbahar , Yumurta, Kirazın tadı, İçimdeki Deniz...... gibi bir çoğunu izlediğim filmlerin  karakterle diyalog şeklinde anlatımı çok güzeldi.....

Kitaptan Alıntılar:

Hani denir ya gitmek mi zor kalmak mı,diye. Bana sorarsan dönmektir en zoru Yusuf.

Bir bayram dayısıçocuklarına aldığı halde ona bayramlık elbise almamış. O an hayat çat diye kırılmış.

Beğenilme müptelasıyız.


Hiç yorum yok: