9 Aralık 2011 Cuma

KRZYSZTOF KİESLOWSKİ/DEKALOGLAR( 1. Emir)


 1. Emir:           "senin tanrın benim, başka tanrın yoktur."

Krzysztof Kieslowski  benim ilgiyle takip ettiğim ve her filminden sonra anlatmaya çalıştıklarını özümsemeye çalıştığım bir yönetmen... Filmlerini arşivliyorum... Dekaloglara ulaşamıyordum... Yani filmleştirilmemiş televizyona çekildiği şekliyle kalanları bulamamıştım... Face de Kısa Film Arşivi' nin bir süre önce  dekalogları yayınlaması  beni inanılmaz mutlu etti ve sabırsızlandırdı ..... Tevrat'ın 10 emrinden yola çıkarak hazırlanmış 10 filmle karşımızda yönetmen...  yaklaşık her film 50, 55 dk uzunluğunda.... Aşk üzerine kısa bir film, Öldürme üzerine kısa bir film şeklinde bazıları daha sonrasında tekrardan gözden geçirilip muhteşem filmlere dönüşmüş......
1. Dekalog'a dönecek olursak bir baba'yı ve dünyalar tatlısı 10 yaşındaki oğlunu izliyoruz.... Hala ve buzlar arasında ara sıra görünüp kaybolan ağlamaklı bir adam daha var film de .Yukarıdaki fotoğraftaki genç.... Baba mantık üzerine kurmuş hayatını, bilgisayar, hesaplamalar ,matematik ... Tanrı yok hayatında ..... Her şeyin hesaplanacağını düşünüyor.Hesaplarla yaşıyor hayatını...... Hala ise inanan, Tanrı 'ya bağlı bir kadın... Ve 10 yaşındaki Pawek'in babası ve halası arasındaki git gellerine şahit oluyoruz..... Pawek'in köpeğin ölümünü babasına anlattığı sahne müthiş... Sarsıcı bir film...Hesap kitap yaparken her şeyin düzenleyici Allah'ın varlığını unutmamamız gerçekliği ancak bu kadar güzel, sanatsal anlatılabilirdi.... İzlememek büyük kayıp.......
Ayrıntı için:


                                 

Hiç yorum yok: