27 Şubat 2012 Pazartesi

HERMANN HESSE/ NARZİSS VE GOLDMUND

İnsanın en mutsuz kıyılarda yol aldığına dair bir kanı var içimde, ne kadar karşıtlıklar eşit derece gerçekliklerdir düşüncesine sahip olsam da maalesef bilmek huzursuzluğumu dizginlemiyor.... Sanırım bu huzursuzluğu biraz olsun uysallaştıran insanın doğasına, ilgisine, merakına uygun bir yaşam tarzını benimsemesi....Bu kitap benim kendimi sorguladığım bir döneme tesadüf etti. Ne olduğumu, ne istediğimi, kalıpları, kalıplara sığmayan taşkınlıklarımı, taşkınlıklarımı beğenmenin vicdani rahatsızlığı ... bilmiyorum işte bu aralar rahatsız edip duruyorum kendimi.... Kitabı bitirince öyle  güzel bir heyecan içimi kapladı ki... böyle bir eser verilebilmesine Allah'ın hikmeti nazarıyla baktım desem abartmış olmam heralde....:)) Akademik kitaplar mesabesinde ama hiç sıkıcı değil.... Akıp giden bir roman gibi ama hiç boş değil...... Ne konuşsan fazla, ne anlatsan eksik diyorum bir başkasının ağzıyla..... unuttum mu? 
Neyi? Hikayeyi... yoo:))


Kitaptan Seçtiklerim:

"Peki sen bir gün nasıl öleceksin Narzziss, bir annen yok 

çünkü?Annesiz insan nasıl sevebilir,annesiz nasıl ölebilir"





6 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

çok çok merak ettim ve not aldım, teşekkürler paylaşım için...

Hatice dedi ki...

en kısa sürede okursun umarım... insana, insan psikolojisine dair şimdiye kadar okuduğum en iyi kitap diyebilirim:)

N.Narda dedi ki...

Cemre, öyle bir yazmışsın ki, önce kitaptan alıntı sandım. Ee, en tezinden alacağım artık inş, sahafta gözüme çerpıp duruyordu. Bozkırkurdu da güzeldi hem,beklettiğim ayıp olmuş demek ki Hesse'yi:)

Adsız dedi ki...

bende çok merak ettim bak şimdi :) ve tabi ki okunucaklar listesine ekledim :))

Hatice dedi ki...

N.Narda,
Kitaplarını dağıtma kararı alan arkadaşımdan bütün Hesse' lerini almıştım... benim için çok özel bir yazar demişti.... gerçekten öyleymiş bende idrak etmiş oldum....Merakla yorumlarını bekliyorum.... teşekkür ederim:))

Dublor, okuma ilginiz hangi doğrultuda bilmiyorum ama ben insanı ele veren kitapları seviyorum:)) keyifli buluşmalar olur inş.:))

mesed hanım. dedi ki...

Kitaplarından selamlarım seni.