14 Haziran 2012 Perşembe

KİM Kİ DUK / FEDAKAR KIZ


Filmi izlemeye başlayınca yarım bıraktığım filmlerden biri olduğunu anladım. Neyse baştan sona tekrar izledim. 2004 Güney Kore yapımı.Boş Ev ve Yay'ı izleyenler bu filmi pek beğenmemiş. Ama kesinlikle o iki filmle karşılaştırılmamalı. Tek başına değenlendirilmeli Fedakar Kız. Kim Ki Duk izleyenler bilir suskun filmler yapar. Bu konuşkan bir film. Didaktik öğeler içeriyor dikte etmeden ve de sorumluluğun herkeste olduğu düşüncesiyle birlikte veriyor ama bu öğeleri. Hz. İsa'nın Günahsız olan ilk taşı atsın sözüne ithafta bence bundan kaynaklanıyor. Kimsenin kimseyi yargılayacak ne hakkı ne de yüzü var. Gerçi geçenlerde nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama Hz. İsa'nın bu sözüyle ilgili şimdi söylese Hz. İsa bir çok insan taş atmaktan geri durmaz denmiş. Artık karanlık hayatlar, karanlık kişilikler içerisinde temizim rolü oynanıyor ve eleştirinin etiği yerle bir ediliyor. Ağzını açan ahlak bekçiliğine soyunuyor. Konu enteresan...Afiş enteresan ... Baba ve çektiği acı çok sahi.. Sonu çarpıcı....Ezcümle buluşun....

2 yorum:

deeptone dedi ki...

kim duk günümüzün en müthiş yönetmenlerinden ki. hiç bi filmi kaçmaz.
:)

Hatice dedi ki...

Aynen, son olarak dört mevsim izledim bloga daha yazmadım, yazacam Kİİİİ:)))