22 Ekim 2012 Pazartesi

HANDE ALTAYLI/KAHPERENGİ


Merak uyandıracak cümleler kurdu bu kitap üzerine kitaba, hayata, insana bakışına saygı duyduğum güzel bir insan:) Ver dedim okuyayım merak ettim çünkü. Çabucak bitiyor zaten...Kolay bir dili var... Ağdasız, yormayan....İçeriğe ve bende bıraktıklarına geçmeden kapağa değinmek istiyorum.. Kesinlikle çok kötü, çok itici bir kapak... Hiç gerek yok bu çıplaklığı kullanmaya gerçekten....İnsanın içeriğe karşı bakışına ön ekini resmen zorla koymaya çalışıyor... Neyse efendim, neredeyse kitabın sonuna kadar kötü bir Ayfer Tunç takliti  olduğunu düşündüm.... Yeşil Peri Gecesi' ne benzettim... O kitap en sıkıntılı dönemlerimin birinde okumuş olduğum, beni ziyadesiyle etkilemiş bir kitap....Yeşil Peri Gecesi'ne olan sevgim Kahperengi'yi okurken zorladı açıkçası ....Önemli olan hikayeden ziyade anlatım biçimi benim için...Neyse lafı çok uzatmayayım ben öyle burun kıvıra kıvıra okurken romanın kahramanlarından Deniz ile ilgili ayrıntıyı!!öğrenmem ile şok yaşamam bir oldu.. Aslında pek şaşırtıcı değil ama son zamanlarda insana, dostluğa olan inancım öyle sıkıntılı ki... Bu noktada çok etkilendiğimi itiraf ediyorum....bazı tespitler bazı cümleler insanı gerçekten düşündürüyor....ama genel olarak söylemek gerekirse anlatımdan ziyade hikayeden beslenen bir kitap.. yani benim genel tarzıma uygun değil ...... yinede gözden çıkartmayın okuyun derim...

Kitaptan Seçtiklerim:

"İnsan bazen bir yerde takılıp kalıyordu ve diğerleri yürüyüp giderken, o bir yol bulup geçemiyordu"

"Sen bir şehre ait oldukça o da sana ait oluyordu"

"Bazen başladığın yere dönebilmek için dünyayı dolaman gerekiyordu"

6 yorum:

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Şu an bende bu kitabı okuyorum:)

Hatice dedi ki...

bakalım nasıl bulacaksınız:))

Kitap Eylemi dedi ki...

okunması kolay, insanı yormayan asde bir anlatımı vardı ben en son kısmını sevmiştim...

Hatice dedi ki...

Kitap eylemcisi....aynen ..iyi ki kitap bitene kadar fikir beyan etmemisim:-)

deeptone dedi ki...

popüler diye okumaktan kaçıyorum bakalım.
:)

Hatice dedi ki...

deeptone,

popüler oldugundan haberim bile yoktu:)) okumuş bulundum:) ama pişman değilim:)