20 Ocak 2013 Pazar

NAZIM HİKMET / SON ŞİİRLERİ(1959-1963)



Tapınmak ve lanetlenmek kavramları arasına gerilmiş isimlerdendir bana göre Nazım Hikmet. Siyasi şiirlerini sevmedim....Nazım Hikmet'e yakın yada uzak olmakla ilgili değil bu...Siyasetten biraz arınmış gördüğüm şiirlerini ise ziyadesiyle sevdim. Ajandama not ettim en beğendiklerimi...

"Hiçbir şey unutulmuyor ölüler kadar çabuk"( 18 Ağustos 1959)

"Yalnızca meraklıları değil, bütün insanlık
Şiirin aynasında kendini seyredecek"(Aralık 1959)

"İki şey var ancak ölümle unutulur
anamızın yüzüyle şehrimizin yüzü"

"Kadınlarımızın yüzü acılarımızın kitabıdır"(1962)

"Kalem olmak istemem kendi elimde bile"

"Yarmışım göğsümü
Yüreğimi yiyoruz bir dişiyle beraber"(25 Ekim 1960)

"Ne bir mendil mavilik
ne bir avuç yıldız"(3 Ağustos 1959)

2 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

ben nazım hikmeti severim , bütün şiirlerine , şiir adına yazdığı her cümleyi:)Severim , şiiri onla sevmedim , Orhan Veli sevdirmişti ama yine de severim...

Hatice dedi ki...

Nazım Hikmet okunmalı ...ben günümüz şairleri takip ediyorum genellikle ama daha genel okumaya karar verdim..:)