15 Haziran 2013 Cumartesi

GOGOL/ÖLÜ CANLAR


Ayna kitap!! 
Gogol, Çiçikov başta olmak üzere öyle kahramanlar seçmiş ki dünyaya gelmiş geçmiş insanlardan hiçbiri dışarıda kalmıyor. İnsan ve iç dünyasının manzaraları!

Kitaptan Seçtiklerim:

"Yüzü bu denli çabuk değişmeseydi bağışlayabilirdim belki onu"

"Büyük bir zevkle onunla birlikte susuyordu"

"Düşmüş birinin o düşkünlüğünde, kirlenmişliğinde bile sevilmek istemesi nereden kaynaklanıyor olabilir"

"Eğer ahlak ille de bozulacaksa bu benim elimle olmasın"

"Bir işe ortasından başlanmaz en başından başlanır"

"Tanrının yalnızca en temiz insanların ağzıyla konuştuğunu biliyorum"

"Hızına sapan taşı yetişmeyen hayatın göz kamaştıran akışı..."

"Her değişim olabilir insanda, her şeye benzeyebilir insan"



6 yorum:

Unknown dedi ki...

Pek güzel ve derinlikli bir kitap. Lakin çeviri çok önemli... Bir çok çevirisine başlamış fakat yarım bırakmıştım... İş bankası yayınları bu anlamda harika iş yapıyor gerçekten... Neredeyse okuduğum bütün klasikler kusursuzdu.

Hatice dedi ki...

Beğenerek okudum ben de...yorumunuz için teşekkürler...

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm.....:)))

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu çok beğendim ve sizi izlemeye aldım :))
Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek umuduyla.

MERVE dedi ki...

yıllar önce okumuştum, ama çok zorlanmıştım bitirmek için :) uzun gelmişti baya.. alıntı cümleleri hiç hatırlayamadım, çok iyiler..

N.Narda dedi ki...

çok güzel bir kitap, daha ne diyebilirm ki:)